Σύνδεση  \/ 

Η σημαντική προσφορά του Παιδικού σταθμού

O Παιδικός Σταθμός στοχεύει στην ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών, ηλικίας δύο έως πεντέμιση ετών, μέσα από προγράμματα Προσχολικής Αγωγής που βασίζονται στις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις, τα αναλυτικά προγράμματα των Ελληνικών αρμοδίων υπηρεσιών, Υπουργείων, Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων και τις κοινωνικο-πολιτιστικές ιδιαιτερότητες της Ελληνικής Πραγματικότητας.

Σκοπός του Παιδικού Σταθμού είναι η ανάπτυξη κάθε παιδιού σε ψυχοκινητικό, κοινωνικο-συναισθηματικό, ηθικό, αισθητικό και νοητικό τομέα, καθώς και η καλλιέργεια των δεξιοτήτων του παιδιού μέσα από μια δημιουργική, σύγχρονη, ρεαλιστική, δημοκρατική, αντισταθμιστική και ελκυστική Προσχολική Εκπαίδευση. Η βιωματική διαδικασία εκπαίδευσης, το παιχνίδι σαν κύριο είδος «προνομιούχου» μάθησης, οι τεχνικές επικοινωνίας και εμψύχωσης καθώς και το κατάλληλο περιβάλλον λειτουργίας, αποτελούν κυρίαρχες επιλογές του Παιδικού Σταθμού.

Προσαρμογή στον Παιδικό Σταθμό

Είναι γνωστό ότι η ένταξη ενός παιδιού στη σχολική ζωή και στις ομαδικές λειτουργίες, είναι μια λεπτή και ευαίσθητη διαδικασία που απαιτεί συνεργασία εκπαιδευτικών και γονέων, ατομική προσέγγιση και σεβασμό των αναγκών κάθε παιδιού ξεχωριστά.

Ο Παιδικός Σταθμός αποτελεί το «πρώτο» σχολείο και οδηγεί στην πρώτη πολύωρη απομάκρυνση του παιδιού από τον γονέα. Τα κλάματα και οι αρχικές αρνήσεις του παιδιού είναι φυσιολογικές αντιδράσεις και αντιμετωπίζονται με την εμπειρία των εκπαιδευτικών μας και την καλή συνεργασία των γονέων.

Ενδεδειγμένη  διαδικασία προσαρμογής του παιδιού στο Παιδικό Σταθμό :

  • Πρώτη Μέρα: Συνάντηση εκπαιδευτικών και παιδιού κατόπιν ραντεβού. Γνωριμία, ξενάγηση, ανάπτυξη επικοινωνίας μέσω παιχνιδιών με την εκπαιδευτικό του αντίστοιχου ηλικιακού Τμήματος.
  • Δεύτερη Μέρα: Παραμονή του παιδιού για 1 ή 2 ώρες στο Τμήμα, με ταυτόχρονη παρουσία του γονέα ή ενός οικείου προσώπου προς το παιδί,
    στους χώρους φιλοξενίας γονέων του παιδικού σταθμού.
  • Από την Τρίτη Μέρα: Σταδιακή αύξηση του χρόνου παραμονής του παιδιού στο Τμήμα μέχρι την πλήρη θετική του αντίδραση και την ολοκλήρωση της προσαρμογής του, στο πρόγραμμα λειτουργίας του παιδικού σταθμού.

Η διαδικασία προσαρμογής είναι ευέλικτη και εξαρτάται πάντα, από την ανταπόκριση του παιδιού, την αποδοχή από μέρους του γονέα της διαδικασίας και την καλή συνεργασία μεταξύ του εξειδικευμένου εκπαιδευτικού προσωπικού του παιδικού σταθμού και του γονιού.

Με υπομονή και επένδυση χρόνου, κυρίως από το συνοδό του παιδιού, θα έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα για την ομαλή μετάβαση του παιδιού, από το οικογενειακό στο σχολικό περιβάλλον... από την μία αγκαλιά, στην άλλη.

Τελευταία τροποποίηση την: Παρασκευή, 16 Σεπτεμβρίου 2016 15:03
Βαθμολογήστε το άρθρο
(7 votes)
Συνδεθείτε για να σχολιάσετε